Týden od 5.6. - 9.6. |
4. ročník | 5. ročník |
MATEMATIKA | Viz týdenní plán pod tabulkou | Viz plán týdenní plán pod tabulkou |
ANGLICKÝ JAZYK | 8 - What´s the weather? - slovní zásoba | 6B + 6C - present continous/present simple |
ČESKÝ JAZYK | ||
PŘÍRODOVĚDA | ||
VLASTIVĚDA | Viz týdenní plán pod tabulkou |
5. - 9. 6. - klikni zde
ČT 22.6. Permonium, Oslavany
22. března si na celém světě připomínáme Světový den vody a především nezbytnost vody pro život na naší planetě.
Do celodenního projektu o vodě jsme zapojili koloběh vody v přírodě, základní vlastnosti vody a skupenství.
V druhé části jsme se zabývali činnostmi, při kterých potřebujeme denně vodu a hledali způsoby, jak u těchto činností co nejvíce vodou šetřit.
Krásné počasí jsme využili ke krátké procházce k řece Rokytné, která Rokytnicí protéká. Jako vzpomínku na tento den si každý žák odnesl lapbook, který shrnul všechny podstatné informace.
Společně s žáky 3. ročníku jsme se ponořili do dob minulých - do pravěku. Programem nás provedl pračlověk Evinda. Za zmínku stojí mamutí stolička, kterou jsme měli možnost shlédnout v expozici třebíčského muzea. Dále jsme si ukazovali různé zkameněliny a hlavně způsob jak vznikají.
S žáky 5. ročníku jsme po celém pololetí uzavřeli výuku o krajích v České republice.
Jako památku na naší půlroční práci jsme vytvořili obrázkovou mapu České republiky, do které jsme zahrnuli krajská města a zajímavá místa, která lze v rámci celé republiky navštívit.
Teď už jen vybrat místo, kam ji ve škole pověsit :-).
V rámci hodin informatiky se žáci 4. ročníku seznamují se základním programováním. V programování nám pomáhají včelky BeeBot a berušky BlueBot. Berušky dokážeme programovat i pomocí tabletu.
Také jsme pracovali s kódováním informací. Použili jsme k tomu rastrovou grafiku, u které je obrázek rozdělený mřížkou na jednotlivé čtverečky (pixely). Každý pixel nese informaci, která barva je v něm použita pomocí kódu. Rastrovou grafiku jsme zatím použili v písemné podobě, brzy přidáme i počítačovou verzi.
Seznámili jsme se s internetovou hrou Interland, která učí žáky o digitální bezpečnosti. Zaměřili jsme se převážně na oblast sdílení informací na sociálních sítích.
Ve středu 21. 12. 2022 jsme zavítali do nedaleké Třebíče, která je letošní rok opět krásně vánočně nazdobená.
Nejprve jsme navštívili výstavu betlému, která se konala v třebíčském muzeu.
Poté jsme si udělali procházku Židovskou čtvrtí a přešli přes most do města. Tam nás nejvíce lákaly vánoční trhy, kde jsme ochutnali trdelník, popcorn nebo bramborové spirály. Komu zbyly penízky, koupil i nějakou drobnost rodině.
Ve čtvrtek nás čeká poslední den ve škole v tomto roce a potom hurá na vánoční prázdniny, na které se už všichni moc těšíme.
V rámci projektového dne jsme zjišťovali, jak se slaví vánoční svátky v různých zemích po celém světě.
Zaměřili jsme se na to, kdy se Vánoce slaví, kdo nosí dárky, jaké jsou tradiční pokrmy a jestli mají ostatní země nějaké vánoční tradice. Poznali jsme Dědu Mráze, Santu Clause, dědečka Jultomtena nebo Babbo Natale.
Také jsme zjistili, že v některých zemích si na Vánoce pošmáknou na ústřicích, pečeném krocanovi nebo na česnici. Shodli jsme se, že náš kapr s bramborovým salátem je stejně ten nejlepší.
Každý žák zpracovával jednu zemi, kterou pak prezentoval ostatním spolužákům.
Také jsme ve dvojicích zjišťovali rozdíly mezi různými zeměmi.
V úterý 29.11.2022 jsme celé dopoledne měli v duchu environmetální výchovy.
Nejprve jsme se seznámili s liščí kamarádkou Coco a dozvěděli jsme se spoustu věcí o liščím životě. V lese jsme ještě chvíli zůstali a poznávali další obyvatele lesa. Měli jsme možnost vidět různé paroží (od jeleního, dančího, srnčího až mufloního) a také jsme si mohli šáhnout například na kůži jezevce.
Po velké přestávce nás čekala druhá část programu, která byla více o povídání než o zážitcích. První část nesla název Lovci a jejich kořist a na video nahrávkách jsme viděli, jak si zvířata zajišťují potravu. Mnohé z nás určitě překvapilo, že plno zvířátek nepřežije právě kvůli nedostatku potravy.
Velmi poučná část byla ta poslední, o smyslech zvířat. Mimo smyslů, které máme i my lidé, mají zvířátka něco navíc. Dozvěděli jsme se, že kladivoun uloví svoji kořist skrz tlukoucí srdce, had dokáže vnímat teplo myšky, která běží v jeho blízkosti nebo, že delfíní zrak funguje jako ultrazvuk.
V pátek 18.11.2022 jsme po svačině vyrazili do Třebíče na exkurzi, kterou pro nás připravilo Městské kulturní středisko Třebíč.
Společně s žáky 3. ročníku jsme se účastnili programu Cesty časem aneb procházky třebíčskou historií se zaměřením na třebíčskou baziliku.
Díky pracovnímu listu jsme se seznámili s jednotlivými kroky při stavbě baziliky, zvládli postavit půdorys a poznali jsme typické prvky románského a gotického slohu.
V samotném závěru jsme baziliku navštívili a podívali se i do krypty.
Po podzimních prázdninách nás hned v pondělí čekal tematický den o Halloweenu a dušičkách.
Na tento den jsme se připravovali už před prázdninami, kdy jsme si vyrobili pavučiny z větviček a "harmonikové" strašidýlka.
První a druhou hodinu jsme se dozvěděli, jak svátek Halloweenu vznikl a naučili se i tzv. koledu Trick or Treat. Také jsme si povídali o dušičkách, které jsou u nás v České republice častější a slavíme je 2. listopadu.
Dále nás čekala halloweenská matematika a také čtení o kostýmech.
V závěru jsme udělali přehlídku kostýmů a udělali společnou fotografii jako vzpomínku na tento tematický den.
. . . a pokaždé se nám to moc podaří :)